Podravski favicon - Podravina i Prigorje - Koprivnica - Križevci - Đurđevac - Ludbreg - Aktualne vijesti - Zanimljivosti - Fotogalerije
VOZILA SU SVE MODERNIJA I ŠIRA PA PARKIRNA MJESTA POSTAJU PREUSKA, A I MALO IH JE

Jakšić: Širit ćemo zone, uređivati neka mjesta, ali problem leži i u ljudima

Prema istraživanjima raznih agencija, odnosno organizacija, novi automobili u Europi u prosjeku se svake dvije godine šire za jedan centimetar. Primjerice, lani je prosječna širina vozila iznosila 180,3 cm, a pet godina ranije 177,8 cm. Taj će se trend, tvrde svi, nastaviti jer se najviše prodaju SUV vozila, što se može vidjeti i na ulicama podravskih gradova, odnosno općina. Samim time, pojavljuje se i problem s parkirališnim mjestima, koja postaju preuska za moderne automobile. Primjerice, neka parkirališnih mjesta u Koprivnici široka su između 1,9 do 2,1 metara pa se često događa da se automobili nenamjerno oštećuju. Na nedostatak prostora ukazuju mnogi putem društvenih mreža, a istog su svjesni i u Gradu.

– Možemo se složiti da su neka mjesta preuska, ali pravilnik je takav kakav je i mi ga se pridržavamo. Jasno je da ih možemo širiti, ali onda ćemo, s druge strane, imati manje parkirnih mjesta pa će opet nastati problem. Jer činjenica je da je na cesti puno više automobila nego prije 30, 40 godina, baš kao što je činjenica i to da imamo stambene blokove na području grada koji tada nisu imali uvjete kakvi se propisuju danas i koji govore koliko parkirnih mjesta ide na koliko stanova. Zbog svega toga svjesni smo da se u određenim dijelovima grada pojavljuju problemi s parkirnim mjestima – rekao nam je gradonačelnik Mišel Jakšić i dodao da se nekad razmišljalo o podzemnim garažama, no od toga se odustalo.

Ništa od podzemne garaže

– Jednostavno rečeno, tu nema računice. Razmišljali jesmo, bilo je čak i privatnika koji su se raspitivali, a koji se ozbiljno bave tim biznisom, ali su na kraju pošteno priznali da mi nismo grad za podzemne garaže. Recimo, Varaždin, koji je puno veći od nas i gdje je priljev automobila još veći zbog blizine Čakovca, takvu garažu ima, ali ona je gubitak. Isto bi se dogodilo i kod nas – tvrdi Jakšić. Kaže da su kod nas najkritičnija područja kod stambenih zgrada na Lenišću i na TKZ-u, odakle i dobivaju najviše prigovora.

– Radili smo analizu prije tri-četiri godine i prema njoj ispada da mi kritičnih parkinga ustvari nemamo, osim onoga na koje se žale stanari na Lenišću i na djelu TKZ-a. Ali tu nije problem u Gradu, već u tome kako su te zgrade koncipirane prije nekoliko desetljeća, kada se nije razmišljalo o predviđenom broju parkirnih mjesta. Mi danas itekako vodimo računa o tome kada se nešto novo gradi. Međutim, rekao bih da dio problema leži i u samim ljudima, koji moraju mijenjati životne navike. Mnogi od njih navikli su s automobilom doći izravno pred trgovinu ili kafić, a to danas jednostavno više ne prolazi – smatra Jakšić i poručuje da na to ukazuju i određene analize.

Problemi na Lenišću i TKZ-u

– Upravo zbog tih pritužbi naručili smo neka snimanja, kako bismo vidjeli kako se koja parking zona ponaša. I onda ispada da se ljudi žale kako su neka mjesta prebukirana, a iza zavoja je 20 parkirnih mjesta prazno. To su te navike o kojima sam pričao. Primjer je i tržnica, gdje se svi žale dok su Svi sveti, a ostatak godine problema tamo nema, jer je poluprazno. Također, Nemčićeva je stalno puna, a Esterova i Frankopanska, koje su vrlo blizu, stoje poluprazne. To su problemi koji su kod nas aktualniji od širine parkirnih mjesta, iako, jasno je, i o tome treba voditi brigu – istaknuo je gradonačelnik. Nekih će promjena, otkriva, ipak biti, iako to, naglasio je, neće riješiti probleme na koje se ljudi pozivaju.

– Širit ćemo parkirne zone, neke već i jesmo na intervenciju stanara, kao na Trgu Zlate Bartl, pa ta parkirališta, recimo, sada stoje poluprazna. Ubacivat ćemo i uređivati neka parkirna mjesta, vjerojatno u jednosmjernoj ulici Franje Mraza na Lenišću, radimo analizu i za TKZ, a vjerojatno ćemo nove zone imati i kod Kampusa, gdje zna bit kaos zbog brojnih studenata koji dolaze automobilima. Trenutno razrađujemo najbolje rješenje za tu lokaciju. Međutim, nama su problematičniji Lenišće i TKZ i bilo bi najbolje za sve da zgrade rješavaju te probleme same za sebe, možda rampama, stupićima ili kako već to ide, a ne što rješenje stalno traže u Gradu. Grad može reagirati, ali dramatične promjene ne mogu se očekivati – zaključio je gradonačelnik.

Halo, Podravski!

Imate priču, vijest, fotku ili video?
Nešto vas muči ili želite nešto/nekoga pohvaliti?
Javite nam se!

KORISNE INFORMACIJE

Evo tko sve ima pravo na ortopedsko ili drugo pomagalo

TEŽAK sudar sinoć na Podravskoj magistrali

FOTO/VIDEO Strašna prometna nesreća prilikom izvanrednog prijevoza. Vozač (44) teško ozlijeđen

radi se novi plinovod u dužini 320 metara

FOTO Tek asfaltiranu ulicu već raskopali, stanari u nevjerici

PROMETNA NESREĆA KOD SOKOLOVCA

Sudarila se dva vozila, ozlijeđen 46-godišnjak

TU, POKRAJ NAS

VIDEO Štef kukuruz nije pobrao od jesenas: “Sad se najbolje osušio, baš kak’ pajceki vole!”

Podravski na mjestu događaja

UPRAVO Prometna nesreća na Podravskoj magistrali, jedna osoba ozlijeđena


Search

Upišite pojam koji želite pretraživati