Kroz centar Koprivnice svaki dan prođe čak 24.000 vozila, a to nije održivo!

Prema planu održive urbane mobilnosti koji su svojevremeno u suradnji izradili Grad Koprivnica i Fakultet prometnih znanosti, aktualna 2022. godina označena je kao konačna godina u kojoj je uže središte Koprivnice trebalo biti zona smirenog prometa (do 30 kilometara na sat). Kao i slični planovi, i ovaj bio je tek lista dobrih želja, a neke ideje poput jednosmjerne Nemčićeve ulice nisu uspjele zaživjeti. Želja da u strogom središtu bude što manje automobila nije se ostvarila, a dojam je da ih je više no ikad. Stoga smo malo „prolistali“ taj plan kako bismo vidjeli što je od toga ostvareno. 

Ova je tema objavljena u ponedjeljak u tiskanom izdanju Podravskog lista…

Glavni ciljevi navedenog plana bili su dati prednost nemotoriziranim načinima prometovanja i javnom prijevozu. Ovo prvo se sigurno nije promijenilo, a od javnog prijevoza i dalje imamo tek električni BusKo s kojim javnost jednostavno nije zaživjela te nekoliko faza uvođenja javnih bicikala, kojih je pak iz godine u godinu sve manje i manje na punktovima.

Drugi cilj bio je smanjiti broj parkirnih mjesta u Koprivnici za 10 posto, no njih je iz godine u godinu sve više. Još jedan optimističan cilj bio je postići više od 50 posto putovanja u na posao ili u školu pješice, biciklom ili električnim/hibridnim vozilima – i to se, barem po osobnom dojmu, nije ostvarilo. Tu je i smanjivanje negativnog utjecaja tranzitnog teretnog prometa kroz grad, ali i gradnja velikog parkirališta za teretna vozila. Problem tranzita riješit će se u narednim godinama, denivelacijom, gradnjom obilaznica i spojnih cesta, a ti su projekti u tijeku u sklopu modernizacije pruge.   

Javnost i vozače najviše je zasigurno zanimalo prometno rješenje u strogom središtu. Jedan od glavnih planova bilo je sada dvosmjernu Nemčićevu napraviti jednosmjernom u smjeru centra, dok bi današnja „pametna ulica“ Hrvatske državnosti bila jednosmjerna u suprotnom smjeru od Florijanskog trga. Fakultet prometnih znanosti čak je napravio i izgled buduće Nemčićeve na kojem se vidi pojas za bicikliste u oba smjera. Također, kao velik problem istaknut je i „kaos“ s dostavom na Zrinskom i Jelačićevom trgu, no ni tu rješenja nije bilo. Vozilo se i parkiralo po volji. Očekuje se kako će aktualnom obnovom trgova i taj problem nestati, a dostavnim vozilima biti ograničen boravak i pristup novom središtu.

Nemčićeva danas i možda u budućnosti

Planiralo se također uvesti jedan smjer i u dva kraka Ulice Novi Brežanec, jedan potez istok-zapad, a drugi u kontra smjeru. To se namjeravalo napraviti i na Trgu Eugena Kumičića nedaleko policije, no ni to nije zaživjelo. Poseban problem, istaknuli su prilikom izrade ove studije, bila je Ulica hrvatskih branitelja (COOR Podravsko sunce) zbog smanjene sigurnosti tamošnjih učenika, no i ta je dionica ostala dvosmjerna.

-Kao dugoročno rješenje navedeno je uvođenje jednosmjernog prometa u cijeloj duljini Starčevićeve, Kolodvorske do Meštrovićeve, cijeloj Meštrovićevoj te usto i Basaričekovoj – istaknuli su autori, a ostvarilo se još uvijek nije ni to.  

S obzirom na to da je ovaj plan na isteku, gradska vlast, kako doznajemo, ima u planu pripremu nove dugoročne strategije održivog urbanog prometa. Bit će zanimljivo vidjeti prilikom objave kakvo je stvarno stanje prometa u užem središtu. Prema zadnjim informacijama, tijekom dana centrom Koprivnice prođe oko 24.000 vozila ili 51 posto cjelokupnog prometa na području cijelog grada.

– Takva prometna slika rezultira prometnim zagušenjima tijekom kritičnih sati i dovodi do znatnog narušavanja sigurnosti pješačkog i biciklističkog prometa, kao i zagađenja okoliša te manje kvalitete života građana – istaknuli su autori studije na izmaku.

Halo, Podravski!

Imate priču, vijest, fotku ili video?
Nešto vas muči ili želite nešto/nekoga pohvaliti?
Javite nam se!

Petar (85) ima najstariji bicikl u Virju:

VIDEO “Dao sam za njega 10 kubika lipe. To je davne 1962. godine bilo pravo bogatstvo”

Na otvorenju autoceste do Siska premijer spomenuo koje će gradovi dobiti autocestu do kraja mandata

Ako je vjerovati Plenkoviću, Koprivnica bi u roku četiri godine trebala dobiti izlaz na autocestu

NOVA INTERVENCIJA U PODRAVINI

UPRAVO Helikopter Hitne pomoći sletio na nogometno igralište. Časna sestra doživjela srčani udar