Poznati rezultati istraživanja tržišta trgovina na malo mješovitom robom

Lidl najpopularniji, slijede ga Robin, KTC i Dergez…

Ovaj tekst je objavljen u tiskanom izdanju Podravskog lista

Križevački KTC i prošle je godine bio među deset trgovaca na malo u Hrvatskoj, pokazuje istraživanje tržišta trgovine na malo mješovitom robom Agencije za tržišno natjecanje. S tržišnim udjelom oko pet posto, KTC se smjestio na osmo mjesto u Hrvatskoj, iza Konzuma Plus, Lidla, Plodina, Spara, Kauflanda, Studenca i Tommya, a ispred Trgovina Krk i NTL-a. Deset najvećih trgovaca u zauzimali su tržišni udio od 86,7 posto u trgovini na malo, a preostala 34 imaju udio od 13,3 posto. Prihodi u trgovini na malo mješovitom robom u Hrvatskoj prošle su godine iznosili ukupno 7,73 milijarde eura i zabilježen je rast prihoda u iznosu od 1,07 milijardi eura u odnosu na godinu ranije. To znači da tržište trgovine na malo bilježi rast u iznosu od 16,1 posto, a prošle je godine povećan i broj prodajnih mjesta. U cijeloj Hrvatskoj lani je zabilježeno 5140 prodajnih mjesta, što je 144 prodajnih mjesta više u odnosu na godinu ranije ili 2,9 posto.

Zadovoljni pozicijom

Koprivničko–križevačka i Virovitičko–podravska su među sedam županija u kojima se u trgovini na malo bilježe prihodi između 100 i 200 milijuna eura, dok su u Varaždinskoj iznosili 237,8 milijuna eura. Vodeći po tržišnom udjelu u Koprivničko–križevačkoj županiji bio je Lidl, a zatim slijede križevački Robin i KTC te SPAR, svi s tržišnim udjelima između 10 i 20 posto, a na petom je mjestu Dergez iz Podravskih Sesveta s udjelom između 5 i 10 posto. Zanimljivo je kako je križevački KTC broj jedan u Virovitičko–podravskoj, broj tri u Bjelovarsko-bilogorskoj i Požeško–slavonskoj te broj četiri u Međimurskoj županiji. U odnosu na godinu ranije, KTC se uspio probiti među pet u Međimurskoj županiji, a iz Robina ističu da su zadovoljni pozicijom iako su tijekom prošle godine bili suočeni s neuspješnim pokušajem neprijateljskog preuzimanja Robin marketa, na što su uspješno odgovorili otvaranjem marketa na novim lokacijama.

– Iako imamo markete manjeg formata, širinom ponude, povoljnim cijenama i kvalitetom usluge opravdavamo povjerenje naših kupaca i drago nam je što smo u našoj županiji uz bok Lidlu, KTC-u i Sparu koji spadaju u grupu trgovačkih lanaca s tržišnim udjelom u maloprodaji do 20 posto i uglavnom velike formate trgovina. Kao lokalni trgovački lanac, posebno smo ponosni što je Podravka sa svojim asortimanom u Robin marketima najprisutnija u svim kategorijama – ističu iz Robina i naglašavaju da se uvijek razmišlja o širenju koje uz optimizaciju poslovanja i efikasnu promociju pridonosi kontinuiranom rastu.

– Već poslujemo u tri susjedne županije, a ono što nam je najvažnije jest da smo svugdje gdje otvorimo markete izuzetno dobro prihvaćeni od strane kupaca i lokalne zajednice. U ovom trenutku kupci mogu kupovati u 53 Robin marketa. Od toga je 48 u Koprivničko–križevačkoj županiji, dva u Varaždinskoj (Sudovec i Sigetec Ludbreški), dva u Zagrebačkoj (Haganj i Radoišće) te jedan u Bjelovarsko–bilogorskoj županiji (Zrinski Topolovac). Do kraja godine planiramo otvoriti tri nova marketa, u Koprivnici, Križevcima i Farkaševcu – zaključuju iz Robina.

Povećanje broja članova

Uz Splitsko-dalmatinsku županiju, Koprivničko–križevačka županija jedina je u kojoj su pet najvećih trgovaca na malo imali sjedište u istoj toj županiji. Od promatranih trgovaca na malo, njih 14 primjenjivalo je programe vjernosti odnosno lojalnosti, a KTC je u tom segmentu na visokom petom mjestu u Hrvatskoj. Kad je riječ o regionalnim trgovcima na malo koji bilježe povećanje broja članova u programima vjernosti ističu se Robin i Dergez, navodi se u istraživanju AZTN-a u kojem su se utvrđivali i pokazatelji u odnosu na prosječne marže trgovaca za osam kategorija roba. Rezultati istraživanja pokazuju kako su prosječne marže za prehrambene proizvode u 2023.godini najviše u kategoriji pekarskih proizvoda i konditorskih proizvoda, a zatim i u kategoriji svježeg voća i povrća te bezalkoholnih pića i vode. Kada se uspoređuju prosječne marže u 2023. u odnosu na 2022. godinu, od osam promatranih kategorija roba, rezultati istraživanja pokazuju da se u četiri kategorije bilježi blago smanjenje prosječne marže (meso i mesne prerađevine, meso peradi i jaja, mlijeko i mliječni proizvodi, osnovni prehrambeni proizvodi), dok se u preostale četiri kategorije bilježi blago povećanje prosječne marže (voće i povrće, konditorski proizvodi, bezalkoholna pića i vode te pekarski proizvodi).

Najveća marža na kruh, najmanja na meso

Pokazatelji u odnosu na prosječne marže anketiranih trgovaca u 2023. godini za osam kategorija su sljedeći: meso i mesne prerađevine 23,7 posto, meso peradi i jaja 24,1 posto, pekarski proizvodi (kruh, peciva) 37,2 posto, mlijeko i mliječni proizvodi 21,4 posto, svježe voće i povrće 29,9 posto, bezalkoholna pića i vode 25,9 posto, konditorski proizvodi (keksi, čokolade, bomboni i dr.) 31,7 posto, osnovni prehrambeni proizvodi (brašno, šećer, riža, rezanci, jestiva ulja i dr.) 24 posto.

FOTO arhiva

Halo, Podravski!

Imate priču, vijest, fotku ili video?
Nešto vas muči ili želite nešto/nekoga pohvaliti?
Javite nam se!

teška prometna nesreća kod ludbrega

FOTO Od siline udara auto završio na boku, vatrogasci spašavali unesrećene

NAKON 28 GODINA SLUŽBE KARMEN HAJDINJAK ODLAZI IZ ŽUPE SVIH SVETIH

FOTO S poklonima i suzama oprostili se od omiljene časne sestre

DETALJI TEŠKE NESREĆE

Troje mladih nastradalo u frontalnom sudaru auta i traktora