Vlasnik malog obiteljskog OPG-a Mirko Lastavec iz ludbreškog prigradskog naselje Hrastovsko prošle je godine imao velike štete na svojim nasadima. No bio je uvjeren da nema razloga za preveliku brigu, jer su nasadi osigurani. To, ipak, nije bila istina. Mirko se bavi uzgojem buća i proizvodnjom bućinog ulja, a za tu je djelatnost primio brojne nagrade i medalje. On tako na nešto manje od 6 jutara uzgaja buće od kojih pravi ulje. Budući da su vremenske nepogode s tučom u ludbreškom kraju posljednjih godina nešto češće, Mirko je odlučio osigurati svoj nasad, pogotovo zbog činjenice da je i država preko Ministarstva poljoprivrede subvencionirala premiju osiguranja.
Ovaj je ludbreški poljoprivrednik nažalost morao aktivirati svoju policu osiguranja jer je tuča prošle godine poharala ludbreški kraj, uništivši mu većinu nasada tikve. Službeni su procjenitelji na teren izašli dva puta te donijeli ocjenu da je u tuči stradala većina nasada tikve. U osiguranju su procijenili da je nastala šteta od 1812 eura i nagovijestili da taj iznos mogu platiti. Radilo se o osiguravajućoj kući Croatia osiguranje. No, kako tvrdi Mirko Lastavec, njemu je isplaćeno samo 1347 eura i to 18. prosinca prošle godine.
– Od tog mi datuma više nikakva svota od osiguranja nije sjela na račun. Usprkos tome što imam rješenje gdje piše da će mi isplatiti 1812 eura. Više sam puta zvao svoju agenticu, koja me uvjeravala da će mi isplatiti preostalih 465 eura. Dio premije, točnije većinu, sufinancirala je država. Možda osiguranje nije sve isplaćeno, možda je došlo do nekih poteškoća na linija država – osiguranje. No, meni je izdano rješenje gdje točno piše koliko će mi se novca isplatiti. Štetu sam stvarno pretrpio i ovih 465 eura za mene nije malo – naveo je Mirko Lastavec.
Upit smo poslali i u Croatia osiguranje koji su nam odgovorili da je osiguranik je imao prijavljenu štetu koja je obrađena sukladno dogovorenim uvjetima te je isplaćena prema oštećenjima koja su utvrđena na procjeni.
– Konačni iznos štete umanjen je zbog kompenzacije i dospjelih potraživanja koje je osiguranik imao prema Croatia osiguranju. Uobičajena je poslovna praksa da našim klijentima uvijek dostavljamo sve potrebne informacije i napomene u kojima se objašnjavaju uvjeti pod kojima se određene isplate umanjuju, a o čemu je osiguranik bio pravovremeno obaviješten – naveli su iz osiguranja.
FOTO Nikola Wolf