Uskoro će biti postavljena i kamera za nadzor brzine

Na spornom raskrižju u dvije godine poginula jedna osoba, a osam ih je teže ili lakše ozlijeđeno

Ovaj tekst je objavljen u tiskanom izdanju Podravskog lista

Iako za to nema nekog opravdanog razloga, raskrižje na koprivničkoj obilaznici, odnosno na spoju Podravske magistrale i Radničke ceste zadaje sve više problema vozačima. Potvrđuju to dvije teške prometne nesreće koje su se tamo dogodile u posljednjih desetak dana, a u kojima je nekoliko osoba ozlijeđeno. Ova druga dogodila se u srijedu, kada je nesreću skrivila 67-godišnjakinja koja je dolazila iz smjera Štaglinca i skretala na Radničku. Pritom je oduzela prednost vozilu iz suprotnog smjera i sudar je bio neizbježan, a u njemu su dvije osobe ozlijeđene.

Također, još su svježa sjećanja na nesreću iz srpnja prošle godine, kada je na križanju život izgubio 87-godišnjak iz Starigrada. On je autom podletio pod kamion kojim je upravljao državljanin Ukrajine. Tada glavnu ulogu nije odigralo oduzimanje prednosti, već neprilagođena brzina, a to je nešto čemu vozači svakodnevno svjedoče. IZ PU koprivničke-križevačke kažu da je tijekom ove i prošle godine na tom raskrižju zabilježeno sedam prometnih nesreća u kojima je jedna osoba poginula, a osam ih je ozlijeđeno. Tri su se dogodile lani, a četiri ove godine. Dodaju da rješenja postoje i da su Hrvatskim cestama nedavno inicirali produžetak dodatne trake na DC 2 (desnog skretača), što je realizirano. Također, napominju iz PU, inicirali su postavljanje kućišta za smještaj fiksne kamere za nadzor brzine kretanja, što još uvijek nije realizirano.

Rotor i pothodnik

– Putem Savjeta za sigurnost prometa na cestama Koprivničko-križevačke županije, ova PU dala je inicijativu sanacije raskrižja na način da se izgradi kružni tok prometa radi smanjenja broja prometnih nesreća te da se izgradi pješačko-biciklistički pothodnik ispod DC 2, čime bi se povećala sigurnost pješaka, koji s jednog dijela grada u drugi prelaze preko željezničke pruge – odgovorila nam je Ivana Šeničnjak, policijska službenica zadužena za odnose s javnošću. Da je riječ o problematičnom križanju svjesni su i u Gradu Koprivnici, no gradonačelnik Mišel Jakšić odmah je naglasio kako je riječ o državnoj prometnici nad kojom nemaju nadzor.

– Mi smo u stalnom kontaktu s nadležnima i nudimo prijedloge i rješenja. Kao i kod izgradnje rotora na spoju Križevačke i državne ceste kod nadvožnjaka, spremni smo platiti ono što treba i što možemo, ali krajnji sud što tamo napraviti moraju dati Hrvatske ceste i željeznice. Ono što mogu reći je to da je posljednji prijedlog bio da se napravi rotor s usporivačima i normalni pješački prijelazi, ali zasad još uvijek nismo dobili zeleno svjetlo da krenemo u tom smjeru – otkrio je Jakšić i dodao da je to najbolje i najbrže rješenje.

Kamera pred realizacijom

Kaže da to vjerojatno ne odgovara mještanima Draganovca, koji isključivo žele nadvožnjak ili pothodnik, no to, pak, ne rješava prometnu problematiku, kao što bi riješio rotor. Također, Jakšić je naglasio kako najveću ulogu u svemu igraju pojedinci, koji su, očito, neodgovorni u prometu.

– Apsolutno nema ni jednog razloga da to bude najkritičnije raskrižje u gradu. Vidljivost je dobra iz kojeg god kuta gledali, nema kuća ni grmlja koje bi smetalo. Riječ je jednostavno o pojedincima koji ne poštuju propise – poručio je. Baš kao što su to napomenuli iz policije, i u Gradu su mišljenja da je kamera za nadzor prometa jedno od rješenja. Štoviše, postavljanje iste je pred realizacijom, potvrdio je gradski pročelnik Tomislav Golubić.

– Kamera je dogovorena. Grad je povukao struju, riješili smo priključak, a policija je obećala donirati kameru. Nadali smo se da će to biti riješeno do kraja godine, no bit će vjerojatno u idućoj. Kamera bi se postavila na stup javne rasvjete i pokrivala bi smjer od strane Širovica. Znači, dolazak vozila prema raskrižju i njihovu brzinu – napomenuo je Golubić.

Prosvjedi na krivoj adresi

Inače, sporno križanje bilo je i jedna od tema zadnjeg gradskog vijeća, kada u prvom planu nisu bili vozači automobila, već biciklisti i pješaci koji godinama muku muče s prijelazom ceste na tom raskrižju. Mještani Draganovca već su nekoliko puta prosvjedovali, ali ništa od toga nije urodilo plodom, niti hoće tako skoro. Naime, u proračunu za sljedeću godinu stavki vezanih uz konkretno rješenje ovog problema nema, što je nekima opet zasmetalo. Smeta i Jakšiću što ga se stalno proziva za nešto što nije u ingerenciji grada.

– Ponavljam, treba biti svjestan da se priča o projektu prelaska državne magistrale i državne željeznice. To znači da mi uz najbolju volju sami to ne možemo riješiti – rekao je na vijeću Jakšić te se obrušio na mještane tog dijela grada, koji redovito prosvjeduju na krivoj adresi.

– Možda smo mogli nešto pokušati riješiti prije tri-četiri godine, kada su u Koprivnici bili Plenković, Butković, predsjednik Uprave HC-a Škorić, a dio ekipe iz Draganovca je prosvjedovao na magistrali protiv gradonačelnika Koprivnice. Kao, ja sam taj koji to neće riješiti. Ti isti mogli su doći pred zgradu Županije i tamo prosvjedovati, pred odgovornima, ali za prosvjed protiv premijera moraš imati hrabrosti, a oni je, očito, nemaju. Da su tad pritisnuli Vladu, ministre, čelnike HC-a možda bi se stvari ubrzale – zaključio je Jakšić.

FOTO Arhiva

Halo, Podravski!

Imate priču, vijest, fotku ili video?
Nešto vas muči ili želite nešto/nekoga pohvaliti?
Javite nam se!

Petar (85) ima najstariji bicikl u Virju:

VIDEO “Dao sam za njega 10 kubika lipe. To je davne 1962. godine bilo pravo bogatstvo”

Na otvorenju autoceste do Siska premijer spomenuo koje će gradovi dobiti autocestu do kraja mandata

Ako je vjerovati Plenkoviću, Koprivnica bi u roku četiri godine trebala dobiti izlaz na autocestu

NOVA INTERVENCIJA U PODRAVINI

UPRAVO Helikopter Hitne pomoći sletio na nogometno igralište. Časna sestra doživjela srčani udar