Ovaj tekst je objavljen u tiskanom izdanju Podravskog lista
Neovisno o tome što su brojne gradske ulice raskopane već dulje vrijeme, a sve zbog radova povezanih s Aglomeracijom, odnosno onih s izgradnjom drugog kolosijeka, Koprivničanci su, da se tako izrazimo, sve neoprezniji, čak i lošiji vozači. Otkriva to izvješće Policijske postaje Koprivnica za 2023. godinu, koje kaže da je lani po gradu i prigradskim naseljima bilo gotovo 400 nesreća, odnosno više od jedne po danu. Pretprošle godine ta je brojka iznosila 330, što znači da povećanje nije tako beznačajno.
– Nažalost, osim što smo zabilježili porast ukupnog broja prometnih nesreća, rastu i nesreće s ozlijeđenim osobama i materijalnom štetom. Također, povećan je ukupan broj stradalih osoba, iako nije bilo mrtvih, za razliku od 2022., kada su dvije osobe poginule. Također, dodali bismo da najčešći uzroci prometnih nesreća više nisu kao u proteklom razdoblju neprimjerena i neprilagođena brzina, već greške vozača, poput nepropisnog kretanja kolnikom, nepropisnog uključivanja i okretanja, vožnje na nedovoljnoj udaljenosti, a zabilježen je i povećan broj udara vozila u parkirano vozilo – naveli su iz PP Koprivnica.
Problematične brojne ulice
Brojke tako otkrivaju da je prošle godine u 393 prometne nesreće njih 76 bilo s ozlijeđenim osobama, što je povećanje za 33 posto od godine ranije. U njima je teške ozljede zadobilo 17 osoba, odnosno čak 70 posto više nego 2022., a lakše 83 osobe, što je, također povećanje od 24 posto. Jasno, najveći broj nesreća zabilježen je u Koprivnici (343), a od prigradskih naselja najproblematičnija je Reka s 14 nesreća. Sve opasnije je voziti i Starigradom, gdje su plavci intervenirali u 12 nesreća, a slijedi Kunovec Breg s devet. Prilično mirno je u Bakovčici, Herešinu i Jagnjedovcu, gdje su zabilježene samo dvije nesreće, a jedna više dogodila se u Draganovcu. Kada je, pak, Koprivnica u pitanju, analizirajući podatke uočeno je kako se broj prometnih nesreća, u odnosu na 2022., povećao u gotovo svim frekventnijim ulicama. Za vozače najopasnija je Varaždinska, gdje su zabilježene 24 nesreće, odnosno devet više nego godinu ranije. Također, problematična je i Ulica Braće Radić, koja bilježi najveći postotak rasta nesreća. Lani ih je bilo 18, preklani 10 manje. Visoko u poretku su Ulica Ivana Česmičkog (13), Križevačka cesta (12), Gospodarska (12) i Radnička (12), a gotovo dvostruko veći broj nesreća u usporedbi s pretprošlom godinom evidentiran je i u Starčevićevoj Ulici (11), koja uskoro ide u renovaciju. Vidjet ćemo hoće li to utjecati na ove prilično crne brojke.
Alkohol ne igra veliku ulogu
S druge strane, valja pohvaliti stanje na Zagrebačkoj, gdje su bile samo dvije nesreće, za razliku od devet godinu ranije. U globalu, u koprivničkoj policiji izdvojili su 21 ulicu s frekventnim prometom, a u njih samo šest smanjio se broj prometnih nesreća u 2023. godini. To su Đelekovečka i Peteranska cesta, Kolodvorska, Radnička, Starogradska i već spomenuta Zagrebačka. Kad su, pak, mjeseci u pitanju, najviše nesreća zabilježeno je u svibnju i listopadu, prosinac je po tradiciji uvijek pri vrhu, a siječanj i veljača pri dnu. Ono što je, također, važno naglasiti, alkohol ne igra tako veliku ulogu pri ukupnom broju prometnih nesreća i od ukupnog broja sudionika tek njih 6,8 posto bilo je pod utjecajem alkohola.Pol
VOZAČI E-ROMOBILA MEĐU NAJUGROŽENIJIMA
Raste broj ozlijeđenih biciklista i pješaka
U prometnim nesrećama na području Koprivnice, osim vozača automobila, stradali su i brojni pješaci, odnosno biciklisti. Da budemo još precizniji, u 2023. bilo je 14 prometnih nesreća s povrijeđenim pješacima, s time da je njih pet zadobilo teške tjelesne ozljede. Godinu ranije, kazali su iz policije, bilo je manje prometnih s pješacima, a samim time i manje ozlijeđenih. Kada su, pak, biciklisti u pitanju, oni su sudjelovali u 27 prometnih nesreća i pritom je njih 10 teško ozlijeđeno. Godinu ranije bilo je sedam prometnih s biciklistima manje. Iz policije su naglasili da su tijekom 2023. vozači e-romobila postali jedna od najugroženijih skupina sudionika u prometu. Također, dodaju, problem je što biciklisti i vozači e-romobila ne poštuju dovoljno prometne propise, a pritom misle na zebre, svjetla, reflektirajuću odjeću, zaštitne kacige i tako dalje.
FOTO arhiva