Iako gradsko vijeće još nije dalo „zeleno svjetlo“ novom uređenju prometa na području Križevaca, radovi u središtu grada krenuli su još krajem prošle godine. Već tada postalo je jasno da gradska vlast zaista misli u samom središtu Križevaca uvesti jednosmjernu prometnu regulaciju, a novu priliku da za ono što se radi dobije legitimitet, odnosno potvrdu vijeća, imat će već u utorak. Za utorak, 28. siječnja najavljena je nova sjednica Gradskog vijeća Grada Križevaca na kojoj će pred vijećnike ponovno doći odluka o uređenju prometa na području grada. Prije nekih mjesec dana ta je odluka također trebala stići na glasanje, no nakon što su u posljednji čas mijenjani neki prijedlozi, većinom glasova vijećnika ta odluka nije ni uvrštena na dnevni red. Pitanje promjene regulacije prometa tada se prometnulo i u prvoklasnu političku dramu jer su protiv uvrštenja tog prijedloga bili i vijećnici HDZ-a, koji su do tada bespogovorno podržavali vladajuću većinu gradonačelnika Maria Rajna.
Kampanja se zahuktava
Regulacija prometa i planovi da praktički cijeli centar grada postane jednosmjeran pokazali su da se (pred)izborna kampanja u gradu pod Kalnikom ozbiljno zahuktala. Sjednica gradskog vijeća u utorak bit će i nova prilika da vidimo jesu li se karte u Križevcima pa i u Koprivničko–križevačkoj županiji zaista presložile onako kako se u kuloarima šapuće već tjednima. Priča se sve glasnije da se gradonačelnik Mario Rajn nakon osam godina na vlasti više neće kandidirati za mjesto prvog čovjeka Križevaca, već da sa SDP-om pregovara o tome da će biti kandidat za zamjenika župana Tomislava Golubića. Ima li u tim pričama stvarnog uporišta vidjet ćemo već u utorak, kada ćemo saznati je li zaista došlo do razlaza Rajna s HDZ-om i priklanjanja suprotnoj političkoj opciji, odnosno SDP-u. Koji mu je do jučer bio oporba u vijeću, ali koji mu je bio partner u prve četiri godine mandata. Ako tri vijećnika SDP-a u utorak podrže prijedloge vladajućih, a vijećnici HDZ-a odbiju to učiniti, onda će sve biti potpuno jasno. No, radovi na rekonstrukciji žile kucavice Križevaca, odnosno Ulici Ivana Zakmardija Dijankovečkog, koja bi po novoj odluci trebala postati jednosmjerna, bili su povod da se u političku bitku za Križevce uključi i Mladen Kešer. Načelnik susjedne Općine Kalnik iz redova SDP-a je kao županijski vijećnik pokrenuo Internet peticiju s pitanjem „Jeste li PROTIV promjene dvosmjernih ulica: Dijankovečkog, Nemčićev i Strossmayerov trg u jednosmjerne ulice?“. Kešer se na Facebooku pohvalio kako je do petka skupio više od 1300 potpisa podrške za inicijativu protiv promjene regulacije prometa, bar kad je riječ o samom središtu Križevaca. Već duže vrijeme kruže priče da se Kešer planira kandidirati za gradonačelnika Križevaca, što do sada javno nije ni potvrdio, ni opovrgnuo. I dalje je nejasno je li se Kešer u križevačku politiku uključio na mig SDP-a ili to radi svojevoljno, kao svojevrsni „slobodni strijelac“. Pogotovo ako stvarno postoji dogovor između županijskog SDP-a i Rajna, jer tek u tom slučaju ništa nije jasno i očito je da će u sljedeća četiri mjeseca, sve do lokalnih izbora u drugoj polovici svibnja, križevačka politička scena biti iznimno dinamična. Da će glasati protiv predviđene odluke o uređenju prometa već su najavili vijećnici HDS-a, kao i Ivan Majdak (Lipa), te nezavisni Ivica Švagelj i Marko Vrbanec, a sve će oči u utorak biti uprte u vijećnike HDZ-a i SDP-a.
Prijedlozi odluke
Inače, prema prijedlogu odluke o uređenju prometa, u planu je da sljedeće ulice u Križevcima budu jednosmjerne: u Ulici Josipa Buturca od raskrižja s Ulicom branitelja Hrvatske (D22) do kućnog broja 22, u Ulici Frana Galovića od kućnog br. 1 do kućnog br. 23 i od kućnog br. 47 do kućnog br. 45, u Ulici Frana Gundruma od kućnog br. 17 do kućnog br. 2, Trg sv. Florijana (sjeverni kolnički trak od Ulice Petra Zrinskog do Ulice Petra Preradovića, a južni kolnički trak od Ulice Petra Preradovića do Ulice Petra Zrinskog), u Ulici kralja Tomislava od kućnog br. 42 do raskrižja s Ulicom Stjepana Radića, u Ulici Petra Zrinskog pored autobusnog kolodvora u smjeru zapada, u Ulici Mojsija Baltića, u Istarskoj ulici od raskrižja sa Zagrebačkom ulicom do Ulice Josipa Buturca, u Crni put od Zagrebačke ulice do Ulice Josipa Buturca, u Ulici kralja Zvonimira, u Ulici Ljudevita Gaja, u Frankopanskoj ulici od istočnog kolnika Trga Ivana Mažuranića do Ulice kralja Zvonimira, istočnim kolnikom Trga Ivana Mažuranića od Ulice Petra Preradovića do Frankopanske ulice, u Ulici Tome Sermagea od Frankopanske ulice do Trga Silvije Strahimira Kranjčevića, u Ulici Tome Sermagea od Trga S. S. Kranjčevića prema Ulici kralja Zvonimira, odvojkom Ulice Stjepana Radića od Ulice kralja Tomislava do Ulice Stjepana Radića, u Ulici Ivana Zakmardija Dijankovečkog, na Trgu Antuna Nemčića, na Trgu Josipa Juraja Strossmayera od raskrižja s Trgom Antuna Nemčića do raskrižja s Trgom svetog Florijana