Odabran je izvođač radova vrijednih 170.000.000 eura, a radi se o projektu u sklopu velikog investicijskog ciklusa u Hrvatskim željeznicama koji se tiče pruga gdje radovi nisu financirani EU projektima. Veliki dio ovih radova bit će realiziran na području Podravine, a posao je dobila austrijska kompanija SWIETELSKY d.o.o. Radi se o obnovi pruga od Čakovca do Kloštra Podravskog. Dakle, pravac Čakovec – Varaždin – Ludbreg – Koprivnica – Kloštar.
Pruga bi u sljedećih dvije ili tri godine trebala biti u potpunosti obnovljena i vlakovi bi na njoj trebali prometovati brzinom od 100 km/h. Ipak, u nekim prijašnjim najavama govorilo se o elektrifikaciji pruge, ali ona za sad još nije u planu. Da su radovi na spomenutoj pruzi u bliskoj budućnosti zaista planirani potvrdili su nam i iz HŽ Infrastrukture, a obnova će biti kompletna.
– Na obje dionice izvodit će se kompletna sanacija gornjeg i donjeg ustroja pruge, obnova uređenih površina za putnike i zamjena popođenja na željezničko-cestovnim prijelazima – naveli su u HŽ Infrastrukturi.
Također, obnovit će se i sigurnosno-komunikacijska oprema. Radi se o pruzi koja je posljednjih godina bila česta tema u javnom prostoru, ali isključivo u negativnom kontekstu. Na toj su se dionici često događali naleti vlaka na automobile zbog pružnih prijelaza koji nisu bili omeđeni polubranicima. Taj je problem riješen, ali ostala je stara pružna infrastruktura koja vlakovima ne dopušta da se kreću brzinama koje bi bile konkurentnije za putnike. Ovom obnovom vlakovi će se moći kretati mnogo većom brzinom, što će skratiti vrijeme putovanja između spomenutih gradova. Podsjetimo, iz Vlade RH nedavno su najavili veliki investicijski ciklus na pružnoj infrastrukturi i to na onim dionicama koje nisu strateške, dakle koje nisu europski prometni pravci.
Za te se investicije ne može dobiti sufinanciranje od strane EU-a, već će se HŽ zadužiti za 900 milijuna eura. Obnova ove pruge bit će posebno važna za stanovnike Čakovca, Varaždina, ali i Ludbrega. Mještani tih gradova na ovaj će način doći do Koprivnice, a završetkom nove pruge do Zagreba, Ludbrežani će ispod sat vremena moći doći do metropole. Također, u planu je nabavka i elektrobaterijskog vlaka, koji bi do Koprivnice vozio na baterije, a onda do Zagreba na struju napajanjem pomoću patnografa.
FOTO arhiva