Na današnjoj konferenciji za medije, koju su sazvali Tomislav Golubić, kandidat za župana od strane SDP-a, i njegov politički partner Mario Rajn, križevački gradonačelnik i kandidat za zamjenika župana, saznali smo da bi mještani Carevdara možda opet mogli izaći na ulice. Također je potvrđeno ono što se već znalo – izgradnja brze ceste od Kloštra Vojakovačkog do Koprivnice neće započeti tako skoro.
Ove dvije stvari povezane su upravo zbog nedostatka brze ceste i izrazito frekventnog prometa. Posebice sada, mještani Carevdara žive u konstantnom strahu za svoju djecu, starije, ali i sve sudionike u prometu. Gotovo je nevjerojatno da mještani ovog prigradskog naselja još uvijek nemaju pješačko-biciklističku stazu, iako se o njezinoj izgradnji intenzivno govori već pet godina, a puno dulje u načelnim najavama.
Ovo su bile glavne teme prvog zajedničkog nastupa Golubića i Rajna. Oni su također problematizirali situaciju u kojoj zahtjev za izdavanje lokacijske dozvole za brzu cestu od Kloštra do Koprivnice već pola godine stoji neobrađen.
– Po svemu sudeći, radovi ne mogu započeti prije 2027. godine. Odgovor na moje pitanje ministru Butkoviću ne ulijeva optimizam, a lokacijska dozvola vjerojatno neće biti izdana prije kraja godine – rekao je Golubić.
Problem je postavila i tema koprivničke obilaznice, koja je zapravo dio brze ceste. Dokumentacija za taj dio još je u ranijoj fazi, što znači da bi brza cesta do Koprivnice bila izgrađena tek u drugoj fazi.
Govora je bilo i o projektu Podravske brze ceste, koja bi povezivala slovensku granicu kod Ormoža te išla kroz Varaždin, Ludbreg, Koprivnicu, sve do Slavonije. Riječ je o projektu o kojem se govori desetljećima.
– Ako Mađari takvu cestu uz Dravu izgrade prije nas, jasno je da EU neće sufinancirati naš projekt – kazao je Golubić.
Mario Rajn govorio je o uključenju Županije u cestovne projekte te o izgradnji pješačko-biciklističkih staza tamo gdje ih nema. Kako smo već naveli, jedan od gorućih problema je i u križevačkom prigradskom naselju Carevdar, gdje su mještani bili prisiljeni izaći na ulice.
Na toj dionici staza je trebala biti izgrađena već odavno, bilo u izvedbi Hrvatskih cesta, koje su najodgovornije jer se radi o državnoj cesti, bilo u organizaciji Grada. No, i tu je došlo do promjena u planovima. Nakon posljednjeg prosvjeda postignut je dogovor između Grada i Hrvatskih cesta, prema kojem je planirano izgraditi oko pola kilometra pješačko-biciklističke staze. Međutim, pristigle ponude bile su skuplje od planiranog troška, pa je, umjesto povećanja proračuna, odlučeno da će se staza skratiti za 100 metara.
– To je državna cesta i nije u nadležnosti Grada, no svejedno ćemo sudjelovati s 170.000 eura. Proračun nam je ograničen i ne možemo izdvojiti više, što je jedan od razloga zbog kojih smo morali skratiti stazu – naveo je Rajn te prozvao Županiju da, unatoč višku od 14 milijuna eura, nije ponudila pomoć. Dodao je kako očekuje da će se to promijeniti od proljeća.
foto SDP