Prije nešto više od godine dana započeli su radovi na izgradnji brze ceste od Križevaca do Kloštra Vojakovačkog. Doduše, premijer Plenković, ministar Oleg Butković i brojna svita na mjestu gdje su radovi trebali početi slikali su se još krajem listopada 2022. godine iako su radovi na dionici dugoj 7,5 kilometara stvarno počeli tek desetak mjeseci kasnije, odnosno sredinom kolovoza prošle godine. Rok za završetak radova je 30 mjeseci tako da bi brza cesta trebala biti završena do kraja veljače 2026. godine, a izvođač radova je tvrtka Kamgrad. Trenutačno se na trasi izvode radovi izrade nasipa koji su stigli negdje do 70 posto gotovosti, kao i radovi na unutarnjoj i vanjskoj odvodnji, izvijestio nas je investitor, odnosno Hrvatske ceste.
– Priprema se probna dionica za izvođenje bitumeniziranog nosivog sloja odnosno asfalta. Što se tiče objekata, a to su tri putna prijelaza – nadvožnjaka, dva mosta, jedan podvožnjak i jedan nadvožnjak preko pruge dužine 498 metara, radovi se intenzivno izvode na njihovim donjim ustrojima. U pripremi je izrada gornjih ustroja objekata odnosno proizvodnja predgotovljenih AB nosača rasponskih konstrukcija kao i tehnička priprema za izvedbu monolitnih AB rasponskih konstrukcija. Započela je i izrada konstrukcije nadvožnjaka HŽ 2, težine oko tisuću tona – izvijestili su iz Hrvatskih cesta iz kojih ipak nismo dobili odgovor kada je u planu nastavak izgradnje trase prema Koprivnici, no to ionako ponajviše ovisi o milosti Vlade Republike Hrvatske.
Samo dvije trake
Od ranije je poznato da će u prvom dijelu projekta od Križevaca prema Kloštru Vojakovačkom ići brza cesta sa samo dvije trake iako lokacijska dozvola predviđa četverotračnu cestu. Tako se u ovoj fazi predviđa izgradnja sjevernog, odnosno lijevog kolnika brze ceste, a ova poddionica brze ceste četiri kilometra nakon čvora Križevci prolazi s jugozapadne strane postojeće pruge Križevci – Koprivnica.
>>> Vide se obrisi nove brze ceste, kraj radova u veljači 2026. godine <<<
– Na tom dijelu trasa brze ceste presijeca rijeku Glogovnicu te je predviđen most. Predviđen je i podvožnjak Kalvarija kako bi se omogućio pristup kućama i parcelama sa sjeveroistočne strane koje će ostati između postojeće željezničke pruge i brze ceste. Nadvožnjak Lemeš 1, duljine 143,5 metara, brzom cestom povezuje presječenu županijsku cestu i omogućuje povezanost Lemeša Križevačkog i Križevaca i nakon izgradnje brze ceste. Nadvožnjak Lemeš 2 duljine 126 metara omogućuje pristup željezničkoj postaji Majurec i postojećoj osnovnoj školi stanovništvu iz naselja koja se nalaze s jugoistočne strane buduće brze ceste – stoji u odgovoru Hrvatskih cesta koje napominju da prelaskom pruge nadvožnjakom dugim 498 metara i ponovno Glogovnice mostom, trasa brze ceste sve do kraja ove poddionice prolazi uskim koridorom između postojeće državne ceste i potoka Oslovica sa sjeverozapadne strane i željezničke pruge s jugoistočne strane.
Cestovna rasvjeta
– Poddionica završava nakon što se brza cesta privremenim spojem spoji na postojeću županijsku cestu kojom se dolazi do mjesta Kloštar Vojakovački, odnosno na državnu cestu D41. Na čvoru Križevci te na privremenom spoju Kloštar Vojakovački predviđena je cestovna rasvjeta. Projektom je predviđena zaštitna žičana ograda koja se postavlja dužinom trase radi zaštite od pada odnosno pristupa životinja i ljudi. Na dionici brze ceste izgradit će se i zidovi za zaštitu od buke na 11 lokacija, ukupne duljine 1,3 km. U sklopu ovog projekta izgradnje predviđena je izvedba novih instalacija te prelaganje i zaštita postojećih – zaključuju iz Hrvatskih cesta, a i samim obilaskom izgradnje buduće brze ceste vidljivo je da se gradi na više lokacija.
FOTO Nikola Wolf