Vraćanje kredita za Snježanu Sidnjenko iz Pitomače, kaže ona, pretvorilo se u pravu noćnu moru te tvrdi da je po uplatama kredit u Erste banci trebao biti otplaćen. Kredit je podigla 2005. godine kako bi zatvorila dug po kreditu njenog sad već pokojnog supruga u propaloj Štedno-kreditnoj zadruzi.
Ova je priča objavljena u ponedjeljak u tiskanom izdanju Podravskog lista…
– Podigla sam 80.000 kuna na sedam godina i od te 2005. svaki mjesec imam obustavu na plaći u iznosima između 1300 i 1600 kuna za rate kredita. S obzirom na probleme koje sam imala s pokojnim suprugom, izgubila sam ugovor o kreditu, a u više sam navrata u poslovnicama banke u Virovitici i Pitomači tražila uvid u dokumentaciju tog kredita kako bih saznala koji sam iznos zapravo otplatila i kakvo je stanje po tom kreditnom zaduženju, ali je nisam dobila na uvid – žali se Snježana Sidnjenko.
Prilikom zadnjeg posjeta banci, kaže Snježana, ponuđeno joj je da uplati odmah 35.000 kuna te da će nakon te uplate kredit biti “zatvoren”.
– Dobila sam i dopis, ne banke, nego tvrtke ODML Moneta, koja se predstavila kao punomoćnik banke da sam dužna 36.357 po osnovu glavnice, 18.119 kuna po osnovu redovne kamate te 17.000 kuna po osnovu zatezne kamate odnosno ukupno 71.467 kuna. Potom su mi u banci rekli da nemaju nikakve veze s tom tvrtkom i tad su mi ponudili da uplatim 35.000 kuna za zatvaranje kredita. Prema mom mišljenju kredit je morao biti već otplaćen s obzirom na redovite uplate. Nažalost, od banke ne mogu dobiti konkretan obračun mojih uplata i njihovih potraživanja – zaključila je Snježana Sidnjenko.
U Erste banci ističu kako u skladu sa zakonskim odredbama koje se odnose na obvezu čuvanja bankovne tajne nažalost ne mogu u javnosti govoriti o detaljima poslovnog odnosa s bilo kojim od svojih klijenata, uključujući i ovaj konkretan slučaj.
– Načelno možemo reći da u svim situacijama kada klijenti dođu u poteškoće s redovitom otplatom svojih preuzetih obveza, banka prvenstveno kroz otvorenu komunikaciju i suradnju s njima nastoji pronaći odgovarajuće rješenje za podmirenje dospjelog duga. Tako u procesu naplate svojih potraživanja u više navrata od nastanka dospjelog duga, usmeno i pisanim putem, informira dužnike o postojanju tog duga te dostupnim mjerama olakšanja otplate koje klijenti mogu iskoristiti kako bi mogli nastaviti uredno otplaćivati svoje preuzete obveze, što je uvijek primarni cilj koji se nastoji postići u takvoj situaciji. Također, banka ih transparentno obavještava i o mjerama koje će biti prisiljena poduzeti u slučaju nemogućnosti naplate dospjelog duga, odnosno iznalaženja zadovoljavajućeg rješenja – navode u Erste banci.