Sukladno nedavnim izmjenama Zakona o potrošačima, trgovci za proizvode koji su na akciji više ne moraju pisati realnu cijenu, nego onu najnižu unazad 30 dana.
Ovime se kupce trebalo zaštititi, a dovelo je do toga da dobivaju nikakve informacije o cijenama proizvoda, osim krajnje. Na taj način više ne mogu pratiti stvarnu, odnosno početnu cijenu proizvoda, koliko je ustvari snižen i je li navedena cijena ona s popustom ili realna cijena. Iz kataloga trgovačkih lanaca akcije se gotovo više niti ne spominju i po novom su to sve “posebe prilike” i “super cijene”.
Jutarnji je odgovor potražio kod Ministarstva gospodarstva koje je pojasnilo kako postoje iznimke odnosno situacije u kojima trgovci, u slučaju sniženja, prilikom oglašavanja u katalozima ipak nisu dužni pisati najnižu cijenu proizvoda u posljednjih 30 dana.
“Dva su slučaja kada trgovac određuje poseban oblik prodaje na više svojih prodajnih mjesta, ali je u prethodnih 30 dana koji su tome prethodili za robu koja je na akciji primjenjivao različite cijene u različitim trgovinama”, piše Jutarnji.
Ako trgovački lanac odluči umanjiti cijenu nekog proizvoda za recimo 25 posto, obzirom da je taj proizvod imao različitu maloprodajnu cijenu u različitim trgovinama, tada će mu se ovisno o trgovini razlikovati i snižena cijena pa onda nije u mogućnosti navesti najnižu maloprodajnu cijenu u posljednjih 30 dana.
Ako lanac artiklu kojeg je u različitim trgovinama prodavao po različitim maloprodajnim cijenama odluči na određeni period odrediti jedinstvenu sniženu cijenu, naprimjer da taj isti proizvod u promotivnom razdoblju košta pet eura, također neće biti dužan navesti najnižu redovnu cijenu u posljednjih 30 dana jer se ona također razlikovala ovisno od trgovine do trgovine nego samo sniženu, pojasnio je Jutarnji.
FOTO Arhiva