GRADSKI VIJEĆNICI BEZ RASPRAVE USVOJILI JEDAN OD NAJVAŽNIJIH GRADSKIH DOKUMENATA

U prostornom planu istočna obilaznica, nova pruga i dvije gospodarske zone

Na sjednici Gradskog vijeća usvojen je jedan od najvažnijih dokumenta u posljednjih desetak godina, onaj vezan uz razvoj i budući izgled grada. Radi se o novom prostornom planu Grada Koprivnice, a pred vijećnicima bi se do kraja godine mogao naći i još jedan izuzetno važan dokument. Recimo samo da se na sjednici gradskog vijeća niti jedan od vijećnika nije javio za raspravu o ovom dokumentu, o čijoj kompleksnosti dovoljno govori činjenica da je nastajao čak četiri godine, a u njemu se odlučivalo primjerice kuda će ići nova zapadna obilaznica grada Koprivnice, gdje se smiju graditi stambene zgrade, a gdje ne, ili pak koliko zelenila mora biti na novim gradilištima pa i gdje će se nalaziti nove gospodarske zone. Plan su izradili stručnjaci iz Zavoda za prostorno uređenje Koprivničko-križevačke županije, a naručitelj je bio Grad Koprivnica. Samo na koordinaciju između naručitelja i izrađivača potrošeno je stotine radnih sati na sastancima koji su se u trajanju po nekoliko sati održavali svakog tjedna.

Nove gospodarske zone

Upravo po tom pitanju novog prostornog plana, kojim se regulira gradnja u svim koprivničkim naseljima i periferiji samog naselja Koprivnice, predviđaju se dvije nove gospodarske zone, budući da su postojeće gotovo popunjene.

– Prva zona Čarda predviđena je na zemljištu koje se nalazi poslije novog nadvožnjaka pa u smjeru Peteranca. Druga zona planirana je sjeverno od Miklinovca, a upravo na tom dijelu predviđa se spajanje brze ceste koja će doći iz smjera Križevaca i nove sjeverne obilaznice koja je, pak, u planu kao dio podravske brze ceste koja dolazi iz smjera Varaždina i nastavlja istočno – navela je Jasna Markušić, pročelnica Upravnog odjela za prostorno uređenje. Dvije nove gospodarske zone Čarda (35,9 ha) i Miklinovec (27,9 ha) imaju status neizgrađenog neuređenog izdvojenog građevinskog područja izvan naselja.

Obilaznica i pruga

Ovim dokumentom predviđa se još jedna vrlo važna prometnica koja bi mogla bitno rasteretiti promet. Tako se može razaznati da grad planira graditi i istočnu obilaznicu. U planu je tako da bi ova prometnica išla od novog rotora na ulasku u grad na Križevačkoj cesti. Cesta bi išla od samog rotora preko Vinice pa bi se spojila na Varaždinsku cestu, negdje nasuprot Židovskog groblja. To bi u velikoj mjeri rasteretilo promet na Križevačkoj i dijelu Varaždinske. Također, zanimljivo je da je u prostorni plan ucrtana i pruga prema Kotoribi. Ona bi se na međunarodnu prugu prema Mađarskoj spajala negdje na koprivničkoj obilaznici, dakle u Ulici Ivana Česmičkog. Velike promjene dogodile su se i u uvjetima gradnje. Tako je sad prepisano da na parceli mora biti više zelenih površina, a postroženi su i uvjeti za parkirna mjesta. Tako sad investitori koji grade stambene zgrade po stanu moraju predvidjeti i 1,5 parkirno mjesto umjesto samo jedno, kako je do sad važilo pravilo. No, stambene zgrade ne smiju se graditi bilo gdje. Prostornim planom predviđeno je da se one mogu graditi pokraj državnih prometnica, ali dublje u naseljima, recimo Kunovec Breg ili Vinica, takvo nešto nije dozvoljeno.

– Kako se na području Grada Koprivnice ne bi nasumično gradile manje višestambene građevine, u ovim izmjenama i dopunama određena su područja gdje se mogu graditi s ciljem zaštite dominantnog obiteljskog stanovanja. Pokazao se problem kada se uz individualnu stambenu građevinu izgradi manja višestambena građevina. Takav način gradnje mijenja uvjete stanovanja u pretežito obiteljskim naseljima s obiteljskim kućama – stoji u obrazloženju novog prostornog plana.

Isto tako, investitorima se sugerira ne graditi obična parkirališta, već ona koja svojom infrastrukturom dopuštaju otjecanje oborinske vode u zemlju umjesto da se opterećuje kanalizacijski sustav. Također, na četiri parkirna mjesta potrebno je posaditi i dva stabla.

Prigovori investitora

– Imali smo prigovore potencijalnih investitora zbog ovih uvjeta građenja koje smo postavili. No, za potrebe izrade III. izmjene i dopune Prostornog plana uređenja Grada Koprivnice izrađene su sljedeće stručne podloge: Konzervatorska podloga Grada Koprivnice, Krajobrazna osnova Grada Koprivnice i Strategija zelene urbane obnove Grada Koprivnice. Upravo potonja regulira ove stavke. Prostorni plan izrađuje se kako bi služio općem i javnom dobru, a ne zadovoljio partikularne interese – navela je Jasna Markušić.

Upravo u sklopu strategije izgrađena je i toplinska karta grada Koprivnice, gdje se prosječna temperatura pojedinih lokacija, kao što je parkiralište trgovačkog centra ili željeznički kolodvor, razlikuje za nekoliko stupnjeva, ali već kroz dvije godine, koliko je trajalo mjerenje, vidljivo je da temperature općenito rastu. Na tim dijelovima propisane su posebne mjere što se tiče zelenila, kojeg mora biti više, i drugih uvjeta građenja kako bi se izbjegle te anomalije.

Novo građevinsko područje

No, u novom prostornom planu ima i stavaka koje bitno olakšavaju gradnju. Posebice se to tiče područja gdje se su se do sad nalazile klijeti. Tamo se sad dozvoljava gradnja i obiteljskih kuća, ali i sadržaja za turističku namjeru.

– Područja gdje su nekada bile samo klijeti postala su prostori gdje ljudi žive. Upravo zato uvidjeli smo kakva je tendencija širenja grada i u tom predjelu bitno „olabavili“ propise što se tiče građenja. Također smo u obzir uzeli i razvoj kontinentalnog turizma te dopustili i takve sadržaje – istaknula je pročelnica Markušić.

Tako se u naselju Koprivnica građevinsko područje ukupno povećalo za 122,6 hektara, a na području cijelog grada za više od 200 hektara. Građevinsko područje najviše se širi u postocima u Kunovec Bregu i Bakovčicama, gotovo za zakonom maksimalno dozvoljenih 30 posto. Mnogo toga još je napisano i predviđeno prostornim planom. Primjerice, u krajobraznoj osnovi predviđeno je gdje se ne smiju graditi visoke građevine kako se ne bi ugrozio pogled na specifične krajobraze koji postoje u Koprivnici. Naime, ovdje ih ne možemo sve spomenuti, ali može se doći do zaključka da se ovdje radi o dokumentu koji istovremeno ide na ruku širenju i građenju grada, ali u obzir uzima i moderne politike urbanog planiranja.

Uskoro i GUP

Kako smo spomenuli, ovim prostornim planom regulira se građenje u rubnim dijelovima naselja Koprivnice kao i u prigradskim naseljima. No, Gradskom bi vijeću uskoro, u gradskoj upravi nadaju se do kraja godine, na usvajanje trebao biti ponuđen još jedan iznimno važan dokument. Radi se o Generalnom urbanističkom planu naselja Koprivnica. Tamo će se detaljno razraditi mogućnosti građenja u užem i širem središtu grada. Tako bi se primjerice trebao regulirati zahtjev investitora za gradnju hotela u Koprivnici te bi se trebali riješiti i prostor i zgrade starog Slavena, gdje se planira moderna zgrada.

FOTO arhiva

Halo, Podravski!

Imate priču, vijest, fotku ili video?
Nešto vas muči ili želite nešto/nekoga pohvaliti?
Javite nam se!

Petar (85) ima najstariji bicikl u Virju:

VIDEO “Dao sam za njega 10 kubika lipe. To je davne 1962. godine bilo pravo bogatstvo”

Na otvorenju autoceste do Siska premijer spomenuo koje će gradovi dobiti autocestu do kraja mandata

Ako je vjerovati Plenkoviću, Koprivnica bi u roku četiri godine trebala dobiti izlaz na autocestu

NOVA INTERVENCIJA U PODRAVINI

UPRAVO Helikopter Hitne pomoći sletio na nogometno igralište. Časna sestra doživjela srčani udar