Ovaj tekst je objavljen u tiskanom izdanju Podravskog lista
Konačno je predstavljen plan održive urbane mobilnosti, a Križevčani su u srijedu mogli saznati na koji će način biti reguliran promet u središtu grada. Gradonačelnik Mario Rajn i zamjenik mu Danijel Šaško te predstavnici tvrtki i fakulteta koji su sudjelovali u izradi plana građanima su objasnili kako, zašto i gdje će se u središtu Križevaca usporiti promet uvođenjem zona 30. Građani su dobili i više informacija oko izgradnje biciklističkih i pješačkih staza, o uvođenju javnog gradskog prijevoza, sustavu javnih bicikala i naplati parkiranja.
Zona 30
Uvođenjem zone 30 cilj je demotivirati vozače da koriste stambene ulice za prometovanje, a sigurnost pješaka planira se povećati korištenjem uzdignutih raskrižja. No, ono što je građane najviše zanimalo je na koji se način planira zatvoriti promet u centru grada, a sada su predložene dvije faze.
– U prvoj fazi promet bi se zatvorio samo za jedan smjer u centru grada, a paralelno s njime Ulica Drage Grdenića, koja bi se zatvorila za drugi smjer. Druga faza je potpuno zatvaranje centra od Baltićeve ulice, a prva faza će uskoro krenuti u implementaciju i nakon toga će se razmotriti svi parametri kako bismo vidjeli kada i na koji način će se uvoditi druga faza – otkrio je Šaško i dodao da se već ove godine planiraju i nove biciklističke staze. I to u Tomislavovoj i Markovićevoj ulici te u centru grada za čiju je izgradnju osigurano sufinanciranje iz Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost.
– Potrebno je napraviti istočnu stranu pješačke staze u Svetokriškoj, u Ulici Nikole Tesle i popraviti pješačko–biciklističku i pješačku stazu u Ulici Frane Supila koja će se nakon radova na aglomeraciji proširiti – rekao je Šaško te najavio i uvođenje javnog prijevoza.
– U prvoj fazi uveo bi se javni prijevoz na dionici željeznički kolodvor – groblje. Očekuje se da postoji potencijal od 780 dnevnih putovanja, predlažu se dva mala električna vozila do 26 putnika i jedno rezervno, 6 vozača i jedan voditelj te vozni red od 5:30 do 21:30 u razmacima od 40, odnosno 20 minuta – istaknuo je Šaško koji se osvrnuo i na prometna rješenja koja su već implementirana. Među njima je i sustav naplate parkiranja koji je uveden u ožujku prošle godine, dok je mjesec dana kasnije uveden i sustav javnih bicikala. Tada je uvedeno 50 bicikala na 11 lokacija, a u proteklih 13 mjeseci ostvareno su ukupno 7082 najma bicikla, a prosječan korisnik vozio se 1300 metara.
Križevci nisu Pariz
No, planom rješenja prometa u središtu grada nisu oduševljeni svi pa se tako priopćenjem oglasio tajnik HDS-a Tomislav Karlović. On smatra da je apsolutno nadrealno po rješavanju prometa Križevce uspoređivati s Bolognom, Rotterdamom, Bruxellesom, Hamburgom i Parizom te su protiv brojnih prijedloga.
– Protiv smo zatvaranja prometa na prometnicama kroz centar dok se ne izgradi obilaznica sjever-jug i ulupavanja novaca u duple biciklističke staze u gradu dok se ne riješe pješačke staze kroz Carevdar, Majurec, Varaždinsku, Cubinec, Bukovje, Vrbovečku, Bojnikovec te pješačkih staza u prigradskim naseljima Karane, Radnički dol, Mladine i Lipovčica zbog sigurnosti u prometu, posebno sigurnosti djece. Protivimo se trošenju gradskog novca za javne bicikle koje koristi vrlo mali broj građana, a protivimo se trošenju novaca za nepotrebne studije – stoji u priopćenju koje potpisuje Karlović.
FOTO Nikola Wolf